بسم اللله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است-تحلیلی از دعای –تعقیبات مشترک- -بنام دعای فتح-منظور فتح مکه در زمان رسول است- با استفاده از ترجمه حضرت ایت الله-جناب-استاد- شیخ-انصاریان- است- به نظر حقییر بخش اول این دعا-جزو مانیفست اسلامی است- که بحث اصولی واعتقادی –همراه با پیروزی فیزیکی است- وبخش دیگر مانیفست- دعای زیارت عاشورا است-که انسان باشهادت انجام وظیفه میکندوبه عرش میرسد یا در زیر عرش است وهردودر اعتلای اسلام-نقش اساسی دارند-دعا اغاز میشود –معبودی جز خداوند منان نیست- مطلق است هرونوع شرک سازی –هذیان گوئی است-معبودی یگانه است وما تسلیم او هستیم—سه اصل را بیان کرد ومابقیه شرح مسلسل این سه اصل هستند-که امروز ادبیات وگفتمان عراقیون برهمین نحو ونهج است-ادامه میدهد-معبودی غیراز خدا نیست این امر باز تاکید اصل است- وجزاورا نمی پرستیم-پرستش- یک فعل جمالی استکه درادیان بطور کلی با ائینی همراه است- بعضی انرا ستایش گفتند دراسلام عبودیت پرستش است-لانعبد الا ایاه-که ائین توسط خداوندمنان مشخص میشود ودرجائی هم عقل میتواند همراهی کنددرچهار چوب ائین دین-ادامه میدهد- درحالیکه طاعت(دین)خودرا برای خداوند منان خالص مینماید- یعنی شرک وکفر دران نباشد—هرچند برای مشرکان ناخوش ایند باشد-کهمشرکان دراین حالت وجهی ناصبی پیدا میکنند—ودلیل ان این است که علم بی نهایت الهی راندارند-اصحاب جاهلاز حضرت سلمان رحمت الله علیه والسلم پرسیدندچرا همیشه همراه علی علیه السلام هستید- فرمود-چون یک چشمه گوارا است-پرسیدند چرا همیشه پشت سرایشان هستید-فرمد قدم پشت سرایشان ضایع نمیشود- یعنیمال شما ضایع میشود وسپس فرمودمن از رسول خدا صلواته الله علیه واله والسلم شنیدم—که فرمود هیچ کست علی علیه السلام نشناخت جز خداوندمنان ومن- یعنی حضرت سلمانهم باهان درجات العظمی ایشانم به کمل نشانخت چون علم علی علیه السلام نشات گرفته از علم الهی است وعلم الهی بینهایت است-پس مشرک وکافر ومنافق- نمیپذیرد که علم حضرت علی علیه السلام بی نهایت است---ادامه میدهد معبودی –جز خداوندمنان -که پرودگار ما وپدران نخستین ما نیست-رب- به معنای پرودرگار-وصاحب- دارای خصلت علم الهی وقدرت الهی – ورحمت الهی است-دیگران به ناچار گاهی من شرماخلق دارند-وطبیب انها تنها خداوندمنان است-ادامه دارد